(sekarang)
(dulu)
Engine Bay
Keadaan engine keretaku yang tidak terurus.
DYNO CHART CAMPRO BOLT ON TURBO
Boost: 0.7bar
power : 172whp
tork: 23 kg-m
(High compression 10:1)
Boost: 0.9bar
power : 196whp
tork: 27.87 kg-m
(low compression 8.5:1)
Masa tuning boost controller problem xleh nak up sampai 1bar.Tapi sekarang dah diup pada 1 bar.So far no problem untuk boosting lama2,
Spec turbokit
1.td04l subaru
2.wastegate tial 38mm
3.Blowoff HKS
4.intercooler greedy
5.Haltech Sprint 500
6.decompression (add 2mm spacer)
7.Injector 450cc (airtech)
8.Tuned by GT Auto
9.All internal parts is Stock
boost meter,water temperature and afr meter
upgrade internal wastegate to external wastegate
Menjadi kemestian kepada pengemar kereta bernadikan tebo untuk menukar menukar kepada external wastegate.Kelebihan pakai external wastegate adalah boost lebih stabil dan risiko spike(boost terlebih) adalah rendah dan selain itu boleh mengeluarkan bunyi vroooooooooffffffffffffff
ini adalah actuater dan internal wastegate yang belum ditukar.
ini adalah hamba Allah nama dia wak din yang membuat modifikasi untuk pasang wastegate dekat manifold.WAkdin ni kerja dia memang superb dan baik hati orangnya.Kedai dia dekat sunway .
external wastegate yang telah dipasang pada turbo manifold.Wastegate yang saya pilih adalah TIAL
harga murah je rm 120 (made in taiwan) dan upah pasang rm 140.Biarpun taiwan tapi setakat ini tidak mengecewakan ,boost pun stabil ,tidak ada crack atau pun bocor dan sudah pakai lebih kurang 4 tahun.
No comments:
Post a Comment